2013-03-22 | 15:55:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 26 - Excited...

Previous:
Jag valde just Je t'aime för att det betyder Jag älskar dig på franska, jag vet att Alexis kan franska vilket var därför hon åkte till frankrike. Men det var i franrike som vi möttes för första gången, jag hoppas att hon vet hur mycket hon betyder för mig då...
Alexis Perspektiv
När jag äntligen kom ut ur skoldörren tog jag ett djupt andetag och andades in den friska luften, att vara i skolan hela dagen gör så att man mår illa. 
Jag tittade runt mig och såg att Justin stod precis framför ögonen på mig, jag skrattade lite åt mig själv för att jag bara nu såg honom medans jag snabbt sprang till bilen och hoppade in. 
- Hur har det gått? frågade Justin och jag tittade tröttsamt på honom, han log svagt. 
- Vet du hur tröttsamt det är att sitta stilla i 2 timmar, ha 10 minuters rast och sedan komma tillbaka till det gammla och stinkande klassrummet? frågade jag Justin och han tittade chockat på mig, jag skrattade och suckade medans jag lutade mig tillbaka. 
- Det låter som om du har haft riktigt roligt idag, sa Justin och jag tittade på honom och skrattade igen. 
- Dessutom var Becky konstig idag, hon kom riktigt sent och... hennes mobil höll hela tiden på att plinga, jag antar att hon SMSade med någon... sa jag och tittade på vägen, plötsligt kände jag en längtan efter att sätta mig i soffan och mysa med Justin. 
- Kan vi inte bara sätta oss och slappa i soffan när vi kommer hem? frågade jag Justin och han tittade tveksamt på mig, jag suckade. Han hade säkert någonting annat att göra än att vara med mig hela tiden, dessutom kanske jag behöver lite ensamtid... 
- Tyvärr kan vi båda inte ikväll, sa Justin och jag tittade frågande på honom, han log stort och jag fattade knappt vad han hade sagt. 
- Du sa ju innan idag att du ville ha en... riktigt dejt med mig, så jag fixade det, sa Justin och jag sken upp som en sol. 
- Jag kände på mig att det var någonting, sa jag och vände mig framåt. 
- Så... vart är det någonstans? frågade jag och Justin tittade frågande på mig, jag tittade nyfiket på honom när han skrattade och tittade framåt igen. 
- Om jag säger är det ingen överaskning, sa han och jag suckade, fast inners inne vill jag faktiskt inte veta vart vi ska någonstans. Ikväll ska bli min första dejt med Justin, jag vill ju att det ska vara speciellt.
 
Justin parkerade bilen utanför mitt hus och gick ut för att öppna min dörr, jag log tacksamt mot honom och ställde mig upp och tittade in i hans ögon. 
- Jag känner på mig att denna kvällen kommer bli speciell, sa jag och kysste Justin hårt, han besvared kyssen och smekte min kind innan han öppnade bildörren igen och tog fram ett paket, jag tittade chockat på paketet och sedan på Justin. 
- Hur kan jag ha fått den perfekta pojkvännen? frågade jag honom och han skrattade och pussade mig på kinden innan han gav mig paketet. 
- Öppna inte det nu, jag hämtar dig klockan 6, sa Justin och kysste mig mjukt innan han åkte iväg till sig och gjorde sig i ordning, jag har 3 timmar tills Justin kommer och hämtar mig, det är bäst att skynda på. 
   Jag gick snabbt in och hälsade lite snabbt på James och alla andra i familjen innan jag var uppe på mitt rum och var påväg att öppna paketet, på var det en liten lapp där det stod "Jag hoppas att du får en fantastiskt kväll med mig, men först... öppna och se /Justin" 
Jag log medans jag sakta öppnade paketet och såg en fantastisk beige klänning med en silver länk ifrån magen till ryggen, jag tittade chockat på den och satte mig ned på sängen. Klänningen gjorde mig stum, den var så vacker så jag knappt vågade röra på den. 
- Alexis, maten är kla... sa James och kom in till mitt rum när jag fortfarande var lika chockad. 
- Varför har du en klänning... där? frågade han och jag tittade upp på honom och skakade på huvudet. 
- Jag... ska på dejt med Justin... klockan 6, sa jag tyst och la klänningen på sängen och ställde mig upp  fortfarande med mitt konstiga uttryck i mitt ansikte. 
- Okej, jag antar att vi får ta bort en tallrik ifrån bordet, sa James och log svagt mot mig, jag skrattade och nickade innan jag sprang in på toan för att duscha och göra mig iordning för dejten. 
 
 
När det bara var några minuter tills klockan slog 6 så tittade jag  mig i spegeln och undersökte mig rejält, jag vill inte att jag ska ha missat något litet när jag kommer fram som förstör hela kvällen, även om jag tror att det inte gör någonting vill jag vara perfekt, för Justin. 
- Jag hörde att min lilla flicka ska på dejt med Justin, sa mamma och kom sakta in genom dörren, jag skrattade tyst och nickade. 
- Detta är första gången som jag har varit på en riktig dejt, jag känner på mig att det kommer bli otroligt roligt, sa jag och tittade på mamma, hon log svagt och tittade på mig genom spegeln. 
- Du är så vacker, sa hon och kramade om mig lite lätt innan jag hörde att en bil svängde in vid uppfarten. 
- Det är min signal, sa jag och log stort mot mamma som besvarde med hennes egna uppspeltna leende, jag skrattade och följde med mamma ut och ned till ytterdörren där jag tog på mig ett par högklckade skor som man kunde ha på vintern, jag längtar riktigt mycket efter sommaren när man kan ha ballerinaskor eller något mer lättare på kroppen så man slipper känna sig så tung med alla jackor och tunga tröjor. Det är mycket lättare på sommaren. 
Jag tog också på mig min vita jacka och vände mig om och kramade om mamma lite snabbt innan jag gick ut och mötte Justin...

 Så, kapitel 26 uppe.
Jag tror att jag kommer börja på 27 idag men vi får se, vad tycker ni om de senaste kapitlerna, är de för tråkiga eller har ni några idéer som ni vill ska vara med i novellen kommentera om det. Jag behöver idéer även om jag vet vad som ska hända härnäst.
 Kommentera, jag vet att ni kan bättre!
 
Postat av: Fanny

Meeeeeeeer :D

2013-03-22 @ 20:32:25
Postat av: Arlinda

Dina kapitel är otroligt bra!

2013-03-23 @ 09:22:24
Postat av: Anonym

Meeeeer

2013-03-23 @ 19:57:24

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: