2013-11-03 | 12:27:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 64 - Scream and Shout

Previously:
Egentligen brukar jag inte bry mig om att se sexig ut, eftersom jag inte vill ha den uppmärksamheten till mig. Men med den här klänningen och mitt fixade ansikte och hår, kände jag mig självsäker och redo för en fest med massor av killar, musik och såklart, det värsta... alkohol. 
James parkerade bilen utanför ett stort hus där det lös i varenda fönster, det hördes hög dunkande musik ända ut och gjorde mig lite nervös över att gå in och känna känslan av att festa och ha kul, även om jag hade med mig James och Becky fick jag en klump i magen som bara blev större och större efter varje sekund som gick. 
- Vem är det som håller i festen igen? frågade jag både Becky och James, båda vände blickarna till mig och jag kände mig helt plötsligt utstirrad av dem. 
- En i skolan bara, han går i våran klass så jag antar att du borde känna igen honom, i för sig sa han att festen inte skulle vara så stor... men jag antar att detta inte är så stort för honom, sa Becky och jag mötte hennes blick med oroliga ögon, hon log snett mot mig för att försöka få mig att bli lite lugnare men inget leende kunde hjälpa mig från denna känslan jag hade nu. 
- Okej, då får vi väl gå in, sa James och öppnade bildörren och gick ut, jag följde osäkert efter honom och ställde mig och tittade på huset, hur det hördes skrik och skratt inifrån gjorde så jag fick en tvekande min.
- Ta det lugnt, Alexis, det är bara en liten fest, sa Becky och la sin hand på min axel och gav mig ett stort leende, jag suckade och höjde ögonbrynen åt henne. Hon skrattade och tittade på James som redan hade börjat gå in. Han var väl nöjd att bara gå och festa igen, jag antar att det var ett tag sedan han festade. När James var tonåring festade han jämt, han kom hem sent på kvällarna, men även om han festade och var igång varenda natt. Fick han bra betyg, vilket gjorde mig lite stum ett tag. 
Vi följde snabbt efter honom och Becky tog hans hand och gav honom ett snett leende, han drog henne intill sig och pussade hennes hår medans han sakta smekte hennes arm med hans tumme. Det gjorde mig inte lika äcklad längre, jag har vant mig vid att dem sitter ihop i soffan och pussar varandra lite då och då. Men för mycket gör mig fortfarande äcklad. Det skulle jag aldrig vänja mig vid. 
Vi skulle precis knacka på när en kille öppnade dörren åt oss, han gav oss ett leende och backade ett steg så vi kunde gå in.
- Becky, Alexis, James, sa han och nickade åt oss, jag blev lite chockad när han kunde våra namn men efter ett tags letande av alla ansikten som hade fastnat i mitt huvud kunde jag hitta honom. Han hette Sam, som Becky hade sagt går han i våran klass och han är den mest irriternade personen jag vet. Det är killen som alltid stör på lektionerna, skriker och skrattar åt när man gör fel och värst av allt, en populär tjejmagnet som vill få alla tjejer i sängen. Helt enkelt en idiot.
Vi gick in till festen och möttes av massor av människor som höll i ölflaskor och dansade lite till musiken, jag blev inte road. Inte än i alla fall.
Becky och James började prata lite med varandra vilket jag inte brydde mig så mycket om, istället började jag gå runt lite i huset och försökte hitta en toalett eller något rum där man fick vara lite ensam, men det verkade vara helt omöjligt, alla var antingen på toa eller så stod några ivägen och vägrade släppa in en. Nästan alla dörrarna var låsta eller återigen, stod några framför dem och jag kunde inte alls tränga mig förbi dem, deras överkroppar var nästan lika stor som hela min kropp. Vilka är alla här inne? 
- Har du gått vilse? hörde jag en bekant röst bakom mig, jag vände mig snabbt om och fann Lucas med en ölflaska i handen, jag hoppade till och la min hand för mitt hjärta som slog alldeles för snabbt. 
- Nej, jag letar efter ett ställe där man kan vara lite ensam, men det finns ingen chans att jag kan hitta något tomt rum i hela huset, sa jag och höll fortfarande på att försöka lugna ned mig. Lucas log mot mig och tittade runt sig, antagligen efter någon stans där det var tyst. 
- Vänta lite... japp, här, sa han och drog med mig till en dörr som han med en snabb rörelse öppnade och gick in med mig efter sig, jag pustade ut och satte mig på sängen. 
- Hur kommer det sig att du är här? frågade Lucas efter några minuters tystnad, jag tittade upp på honom och ryckte på axlarna medans jag gav ifrån mig ett svagt leende. 
- Becky, hon tvingade hit mig och sa att det skulle vara en liten fest, vilket det inte riktigt är, sa jag tveksamt och skakade på huvudet, Lucas skrattade åt mig och satte sig ned jämte mig. 
- Sams fester brukar aldrig vara små, bara dem med hans familj, vilket han tycker är tråkigt, sa Lucas och jag nickade sakta och tittade runt mig på - vad jag tror - är hans sovrum, sängen vi satt på var otroligt stor och mittemot den satt en Tv på väggen med lite Tv-spel och annat under på en hylla. 
Det fanns också en byrå och ett skrivbord men det jag reagerade mest på var att han hade ett stort badrum bara en dörr ifrån hans rum, jag menar inte ett litet som innan var en garderob utan ett lyxigt, dyrt och fruktansvärd glansigt stort badrum där flera personer skulle få plats, chockerande nog passade det faktiskt in till sovrummet. 
Jag gick fram till den öppnade dörren och tittade närmre in på badrummet med halvt öppen mun, Lucas kom skrattande efter mig och lutade sig mot väggen medans han tog en klunk av ölen. 
- Hans familj är rik, sa han sedan och jag tittade på honom och höjde ögonbrynen. 
- Vilken överraskning, sa jag och han nickade och log. 
Efter att jag hade inspekterad klart hela hans rum satte jag mig ned jämte Lucas på sängen som såg något uttråkad ut, jag log mot honom och la huvudet på sned för att få hans uppmärksamhet. Vilket funkade perfekt. 
- Du har varit här i en halvtimme och jag tror du är den enda som inte har tagit något att dricka än, sa Lucas, jag himlade med ögonen mot honom och tog snabbt hans öl från hans lätta grepp och tog en stor klunk, det var lite trögt att få ned det men efter ett tag lättade min hals upp och jag tog en klunk till. 
- Nöjd? frågade jag honom, han skrattade och ryckte på axlarna. 
- Du är på fest, slappna av lite och bara var tonåring för några timmar, du kommer känna dig som en helt ny person om du bara släpper loss och festar lite då och då, sa Lucas och jag suckade och gav tillbaka hans öl medans jag la mig ned på sängen och tittade upp i taket, plötsligt hördes skrik utifrån vilket gjorde så vi båda ryckte till och tittade på den stängda dörren. Ännu högre musik började spelas och jag kände på mig vad som hände, dans. 
Med ett skratt ställde jag mig upp och tittade ned på Lucas som hade höjda och chockade ögonbryn. 
- Du vill att jag ska lätta upp, varför inte börja med en dans? sa jag och tog Lucas hand och hjälpe honom upp innan vi båda sprang ut till alla människor som dansade som vildar utanför rummet. Jag hörde hur Lucas skrattade medans han sprang efter mig till mitten av hela rummet, jag vände mig om och började röra höfterna till musiken. Lucas bara tittade på mig med fortfarande höjda ögonbryn. Man kunde höra hur alla började sjunga med och ett stort leende kom upp på mina läppar medans jag tyst sjöng för mig själv. 
- Nu är det du som behöver slappna av, skrek jag till Lucas som skakade på huvudet och skrattade, jag tog hans hand och snurrade runt mig själv medans jag sakta började röra mig till musiken igen. Det blev plötsligt väldigt trångt vilket ledde till att jag och Lucas stod någon centimeter ifrån varandra. Jag tittade upp på honom och såg hur han bet sig i läppen och tog en klunk av hans öl. Snabbt ryckte jag till mig ölen och drack några klunkar själv och snurrade runt, jag höjde upp ölen i luften och blundade medans jag lät min kropp svänga, snurra och dansa villt till musiken, detta kändes bra. 
Lucas's Perspektiv
Jag tittade på hennes kropp och hur hennes höfter rörde på sig exakt till taken, jag bet mig i läppen och skrattade åt henne. Nu hade hennes fest börjat, jag stannade henne och hon tittade frågande på mig med ett leende. Jag log stort och tog tag i hennes höfter medans jag drog henne intill mig, hon gav ifrån sig ett tyst skratt och tog en till klunk av ölen medans hon snurrade runt och la sina armar på mina axlar, snabbt började hon röra höfterna och jag följde med varje rörelse hon gjorde. 
Hon höjde upp båda händerna och tog en till klunk innan hon började klappa och hoppa, plötsligt började nästan alla göra så och energin blev helt otroligt i rummet. Alla hoppade och sjöng högt till varandra och musiken, jag tittade runt mig och såg massor av blickar som riktades mot Alexis som log stort och blundade medans hon drack några klunkar till, den ölen måste snart vara tom. 
Hon tittade frågnde på mig när jag följde henne med blicken och gick närmre mig för att säga något men någon bakom henne puttade till henne så hon ramlade in i min famn, hon skrattade och ölen åkte ned i golvet och sprack, jag hade rätt. Den var tom. 
- Kom, sa jag och tog hennes hand och ledde henne till köket där det var lite lugnare, hon tittade frågande på mig men hade fortfarande det söta leendet på läpparna. 
- Varför drog du ut mig? Jag hade ju kul, sa hon och jag kunde se hur hon hade druckit lite mycket öl, men det verkade inte stoppa henne för hon tog en till ölflaska från bordet och öppnade snabbt den innan hon tog en till stor klunk, jag skrattade åt hur hon verkligen festade hårt. Jag hade aldrig sett Alexis så här tonårsaktig på fester förut. 
- Om du egentligen inte vill något kan jag gå ut och dansa lite mer, innan låtet är slut, sa hon och himlade med ögonen, hon vände sig om och gick sakta med vickande höfter till musiken, jag skakade på huvudet och log åt hur hon såg ut. 
Snabbt var hon tillbaka på dansgolvet igen och denna gången dansade hon med en som jag kände igen från skolan, jag satte mig ned på stolen i köket och följde henne med blicken ända tills musiken tog slut och det blev tyst, Alexis tittade sig omkring och skrek något vilket gjorde att musiken startades och allt började om från början.

 Kanske inte det mest intressanta kapitel, men jag har en idé så jag får be er att ha lite tålamod! :)
 
 
Postat av: Hanna

lika bra som vanligt! :)

2013-11-03 @ 14:11:10

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: