2013-10-29 | 19:19:00 | Kategori: You Are My Destiny (avslutad)

Chapter 63 - Makeover

Previously:
För några minuter glömde jag bort kyssen med Lucas, jag glömde bort att jag hade några problem jag behövde lösa med Justin. Men den här känslan - att vara glad och bara släppa in all glädje - hade jag saknat, att bara få känna hur det är att vara glad och sprallig för något bra har hänt i ens liv. Jag kan inte säga att jag har glömt bort det, men jag har bara glömt... känna det. Förrän nu.
 
Nästa dag i Justin's Perspektiv
Jag kunde höra hur Alexis nervöst gick runt utanför min dörr och pratade med Becky, för ungefär 10 minuter sedan hade hon nästan sprungit in i rummet och frågat efter Alexis och Alexis följde snällt med henne utanför dörren och nu, efter 10 minuter, satt jag och försökte lyssna på deras samtal. Men det enda jag kunde höra var vissa ord som var som viskningar. 
- Ja.... Vem.... Jaså.... Aja.... Oj..... Nej.....Kanske då....I kväll....Nja.....Aja,  jag skrattade åt hur Alexis lät nervös och glad på samma gång, det kändes som att de pratade om typiska tjejsaker. Som någon fest som en snygg kille håller i, eller kanske att något har hänt med någon av deras vän som behöver akut tjejråd.
- Jag vet att den är imorgon, men jag... 
- Men Justin har både Pattie, Jeremy, hans lillsyskon och Scooter, några i hans Crew plus, hela sjukhuset, Becky började nu prata högre och lät som att hon aldrig skulle låta Alexis missa saken, som antagligen Alexis ville missa.
Det blev helt tyst och det enda som hördes var det pipande ljudet från alla maskiner runt mig vilket gjorde mig lite irriterad, jag kände mig stressad av att höra min puls varje sekund, jag gav ifrån mig en suck och tittade på fönstret där is fortfarande låg som slingor runt över hela fönstret.
Plötsligt öppnades dörren och Alexis kom in med Becky bakom sig, båda hade svaga leenden på deras läppar och jag fick lite skuldkänslor över att jag hade tjuvlyssnat på deras samtal. 
- Men säg det då, hörde jag Becky viska till Alexis, hon suckade och gick fram till mig med små steg, jag tittade frågande på henne med höjda ögonbryn medans hon såg ut som att hon skulle svimma vilken sekund som helst. 
- Jag... Becky vill att jag ska hänga med på en fest som någon i våran klass ska fixa... i kväll, James ska tydligen dit också, konstigt men... ja, men jag vill inte lämna dig här, det vore ju dåligt... ellerhur? Alexis tittade nu på mig med höjda ögonbryn och jag fick ett flin på mina läppar, hon suckade och satte sig tungt ned på fotöljen. 
- Jag visste det, mumlade hon för sig själv, jag skrattade och tog hennes hand som låg på sängen jämte mig och tittade in i hennes ögon. 
- Jag skulle dö för att vilja gå på en fest, det var så länge sedan och jag vill gärna att du ska gå och ha kul, så bara åk på festen... om du lovar att komma tillbaka hit efter och dela med dig av alla roliga minnen, sa jag och blev själv chockad över hur vuxen och mogen jag lät. Alexis log svagt mot mig och tittade på Becky som såg ut som en liten 5 åring som fick ta en glass av hennes föräldrar, hon såg helt upphetsad ut vilket gjorde mig ännu mer glad. Jag skulle älska att se Alexis på dansgolvet och bara ha kul utan att bry sig om något annat, att hon bara får vara en tonåring som snart går ut skolan och in på collage där hon återigen måste plugga.
- Vi måste välja vilka kläder vi ska ha, vi måste göra en makeover! nästan skrek Becky ut så hela sjukhuset kunde höra, jag tittade på henne och skrattade medans Alexis himlade med ögonen men innerst inne kunde jag se hur hon också var glad över att gå ut och festa, att bara ha kul med sina vänner. 
- Okej, sa hon tyst och gav ifrån sig en lätt suck medans hon vände sitt huvud och tittade på mig, jag log mot henne och tittade in i hennes ögon, jag saknade henne. Jag saknade att bara hålla hennes hand och ha henne i min famn, jag kämpar fortfarande för att få henne tillbaka.
- Vi gör såhär, jag åker hem lite snabbt och väljet ut något att ha på mig och ringer James för att försäkra mig på att han kommer, och du pussar hejdå till Justin och tar med dig ditt tråkiga humör hem till dig och fixar så vi kan göra en riktig makeover, vad säger du om det? Becky såg ännu gladare ut när Alexis nickade och ställde sig upp, Becky bytte blick med mig innan hon sprang ut ur rummet och jag kunde höra när hon sprang genom korridoren med rekordfart. Varför känns hon helt plötsligt som... en tonåring? 
- Jag lovar att jag kommer få mitt huvud sprängt efter i kväll, sa Alexis och gick ännu närmre mig, jag skrattade åt henne och skakade på huvudet. 
- Varför är hon helt plötsligt förändrad? Innan var hon en mogen vuxen men nu är hon en uppspelt tonåring som bryr sig om fester och att göra en makeover på sig själv, Sa jag och tittade på Alexis som ryckte på axlarna och satte sig ned brevid mig vilket gjorde att vi i några minuter satt tysta och bara tittade på varandra. 
- Det känns fortfarande inte bra att gå på fest, jag har inte så många bra minnen från att festa och dricka, sa hon plötsligt och jag rynkade på ögonbrynen och såg på henne medans hon tittade ned i sitt knä. Jag fick känslan av att hon hade något att säga till mig, men att hon var för blyg för att våga. 
- Men, eftersom Becky är för envis kan jag ännu en gång ge det ett försök, fortsatte hon med ett leende och tittade på klockan på väggen ovanför Tv:n, jag följde henne med blicken och nickade åt vad hon sa. 
- Vad tyc... 
Alexis stördes av att en sköterska kom in genom dörren och skulle undersöka mig, jag tittade nyfiket på Alexis när hon ställde sig upp och backade för att låta sköterskan komma fram men det kändes som att hon inte skulle fortsätta på hennes mening så jag försökte sluta tänka att hon inte hann prata färdigt. 
- Jag antar att vi ses i kväll, sa hon sedan och gav mig ett snett leende, jag besvarade hennes leende med mitt innan hon gick ut ur mitt rum och jag var ensam med sköterskan som jag direkt blev irriterad på för att hon frågade massa frågor som hon redan har ställt idag, igår och i förrgår.
 
Alexis Perspektiv
- Jag hoppas du vet vad du gör, sa jag oroligt när Becky var tvungen att ta bort spegeln så jag inte fick se mig själv innan allt var klart, hon suckade och tittade på mig med ett irriterat ansiktsuttryck. Jag hade frågat henne samma sak minst 5 gånger under den senaste timmen och varje gång var det exakt samma svar. Inget.
- Även om jag inte skulle veta vad jag gjorde, sa Becky och gjorde en paus för att lägga på lite eyeliner medans jag uttråkat satt och väntade på fortsättningen på hennes svar. 
- Så skulle det vara försent för att jag är alldeles strax klar och då är hela du, från topp till tå, omgjort från en tjej som har varit på sjukhuset i någon dag till en sexig och tokig tonåring som ska gå på en fest, sa hon och jag kunde inte hjälpa mig att le åt hennes svar, hon tittade på mig med höjda ögonbryn innan hon fortsatte att sminka mig.
- Så, det där med Justin och Lucas, sa hon plötsligt, jag suckade och ville sjunka ihop till en liten boll så jag slapp höra vad hon skulle säga.
- Jag vet vad du tänker, och nej, jag ska inte fråga dig om vem du gillar mest eller vem av dem du vill vara med, för att det är jobbiga frågor och i kväll ska vi ha roliga frågor... Hon gjorde ännu en paus för att fokusera på min sminkning.
- Jag måste bara veta vem av dem som kysser bäst, sa hon snabbt och jag tittade chockad upp på henne, hon hade en oskyldig min vilket fick mig att skaka på huvudet och skratta.
 
- Bara för att detta är en speciell kväll...  Justin, eller, han är mer romantisk när han kysser en, Lucas är också romantisk, men man får känslan av styrka, som en livvakt. Av Justin får man mer en känsla av middagar ute och hålla händer och massor av kramar, det tycker jag mer om, sa jag och jag kände hur det brände till i kinderna, Becky skrattade åt mig och nickade. 
- Jag tror inte du vill veta hur James kysser, va? sa hon sedan och jag spärrade upp ögonen och skakade snabbt på huvudet, hon skrattade och backade ett steg från mig vilket jag tog som att hon var klar.
 Jag pustade ut och kunde äntligen andas utan att ha en person som stod rakt framför ansiktet och fixade med hela mitt ansikte och hår, på samma gång. 
- Jag är så duktig på detta, mumlade hon för sig själv och gav mig ett leende, jag skrattade åt henne och ställde mig upp för att gå fram till spegeln och se på en tonåring som tydligen är sexig, tokig och redo att gå på fest. 
Mina ögon blev stora som stenar när jag tittade in mig själv i spegeln, eftersom Becky var så tvungen att locka mitt hår och fixa mig med för mycket smink, såg jag faktiskt ganska bra ut. Kläderna var vi länge oense om men tillslut gav jag mig. Även om jag ville ha byxor - eftersom det var kallt ute - så gav sig Becky såklart inte utan tog fram en tajt klänning som nästan visade hela kroppen och sa till mig att ta på den. Efter en ganska lång stund av olika argument så gav jag mig, och nu står jag här - fixad med både smink och hårprodukter - och stirrade in i spegeln på grund av att jag trodde att jag såg i syne av vad jag såg. 
- Voila!, sa Becky med ett leende, jag skrattade åt henne innan jag tittade ned på mig själv, jag kunde knappt tro mina ögon, jag såg faktiskt... sexig ut. Egentligen brukar jag inte bry mig om att se sexig ut, eftersom jag inte vill ha den uppmärksamheten till mig. Men med den här klänningen och mitt fixade ansikte och hår, kände jag mig självsäker och redo för en fest med massor av killar, musik och såklart, det värsta... alkohol. 

Vad har hänt med alla era kommentarer? Jag älskar när ni skriver vad ni tycker och tänker om novellen, jag vill också ha lite tips om hur novellen ska sluta, vad har ni i tankarna?

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: